Bombay Sapphire Gin & Tonic Art Glass Competition

ROLE

Branding
Producing
Strategy
Art direction
Animation
Web design
Ad management

CHALLENGE

Bombay Sapphire is the world’s No. 1* premium gin, loved and chosen by gin drinkers worldwide. The label’s key concept, ‘stir creativity,’ expresses our desire to connect with artists and creators, who make the world a more interesting and inspiring place to be. As a brand, Bombay Sapphire strives to support and encourage those creators through its innovative initiatives.

The label’s Japan team launched the “Gin & Tonic Art Glass Competition,” an embodiment of the brand’s mission. Bombay Sapphire asked Y+L Projects to take charge of the entire project, planning and producing the campaign to PR and communication.
世界中の人々に愛され、選ばれ続けている世界No.1*プレミアムジン、Bombay Sapphire 。
ブランドのテーマである「かきたてる好奇心」には、アーティストやクリエイターとつながり、クリエイティブな業界で働く人々をエンカレッジしていきたい、彼らのクリエイティビティを刺激したいという想いが込められています。

そのミッションを体現すべく、Bombay Sapphire は 「Gin & Tonic Art Glass Competition 」を開催。Y+L Projects は、キャンペーンの企画・プロデュースからPRまでのプロジェクト全体を担当しました

SOLUTION

The “Gin & Tonic Art Glass Competition” is an open call for creators to submit their unique gin and tonic glass designs. Y+L Projects created the campaign site which, invited artists, creators and fans of the brand to submit their artwork via a blank white square canvas. The canvas could be turned into a glass design and stand-alone work sharable via Twitter and Instagram with the hashtag #BombayGlass.

Artwork submissions ran for one and a half months. The campaign’s judges, Hidefumi Kenmochi, Masamichi Toyama, Aimi Sasaki, and Bombay Sapphire, then shortlisted nine submissions.

The campaign is still running at the time of writing. People who purchase a bottle of Bombay Sapphire in stores will vote for their favorite shortlisted work, and the final three winners selected as the ‘grand prix’ winners. The artists will receive the glasses they created, a bottle of Bombay Sapphire, and a year’s supply of tonic water. The public also has a say over the final winning design, with the potential to own their own version of the glass.
「Gin & Tonic Art Glass Competition 」では、ジントニックグラスのデザインを公募。
アーティストやクリエイター、ブランドのファンの方々から、ボンベイブルーを使用したアート作品を応募していただけるようにキャンペーン用のウェブサイトを制作。真っ白な正方形の白いキャンバスに自由にデザインを描いてもらい、#BombayGlass をつけて TwitterとInstagram で気軽に作品を応募できるように設計しました。

アート作品の応募期間を1ヶ月半の8月31日までとし、キャンペーンの審査員である、ケンモチヒデフミさん、遠山正道さん、佐々木愛実​​さんの3名とBOMBAY SAPPHIRE が、ノミネート9作品を選びます。

*キャンペーンは引き続き継続されています。グランプリの9作品が決まった後は、店頭で BOMBAY SAPPHIRE のボトルを購入した方々が、自分の好きな作品に投票、最終的に3名がグランプリとなる設計です。(アーティストの方々には、制作されたグラスと Bombay Sapphire ボトルとトニックウォーター1年分が贈られます。一般の消費者の方々には、自分の投票した作品がグランプリに選ばれた際に、そのグラスが贈られるようなキャンペーンになっています)

RESULT

So far, the competition has received more than 450 entries, far exceeding the target of 100. The success of the call-out was largely achieved through effective communication, both via press releases, media liaising, and social media advertising. プレスリリースの制作、コンペサイト掲載への呼びかけ、SNSでの広告運用などにより、アート作品の応募総数は目標件数の100件を大きく上回り、450件を突破。多くの方々を巻き込んだキャンペーンとなりました。

A campaign powered by creativity

The multi-platform campaign was designed to be accessible for creatives of all levels, allowing new talents to shine while inspiring established designers to also apply. SNS上に正方形の画像を投稿するだけでエントリーが完了。とても簡単かつシンプルなフォーマットにすることで、誰でも応募しやすいキャンペーンにしました。結果、アーティスト、デザイナー、プロアマ関係なく様々なクリエイターの方々に参加いただき、多種多様な作品がエントリーされました。

From idea to physical product

One of the most exciting aspects of this campaign is that the end product is more than just an award or online accolades. Through the creation of the winning glass, Bombay Sapphire customers will have a chance to own a piece of exclusive art. エントリーされた作品は特別審査、一般投票を経てグランプリのTOP 3が決められます。本当に多くの人を巻き込んだ一大選考会となります。そして選ばれたTOP 3の作品は実際のグラスに製品化され、全国のボンベイファンの元へ届けられます。

TEAM

Partnership: Konel inc
Producer: Genta Sawabe
Strategy: Yoichiro Tamada
Direction: Yoichiro Tamada
Copywriting: Atsuko Tanabe (freelance)
Motiongraphics Illustration: Natsuko Hojo (North Sign)
Motiongraphics: Lee Jing Wei (freelance)
Web design: PRMO inc
Ad management: Kai Nakao

TIMELINE

2021

The world’s first ever newspaper was published (on stone) in 59BC.
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